piątek, 8 kwietnia 2016

otwarte drzwi



Na jednym z ulubionych blogów trafiłam kiedyś na pytanie: Czy chcesz cofnąć się w czasie i zmienić jeden zły moment w przeszłości?
Zamienić któreś TAK na NIE? Zamknąć któreś z drzwi wcześniej lub nie otwierać którychś wcale?


Nie musiałam zastanawiać się nad odpowiedzią ani chwili.
Absolutnie nic bym nie zmieniła. Pomimo wielu błędnych decyzji, kiepskich wyborów, niewykorzystanych szans.
Wszystkie one - plus zbiór tych dobrych tu i teraz, bycia w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie - to właśnie jestem JA.
To moje ŻYCIE.
Zresztą, gdyby nie to wszystko, co za mną, nie byłabym tu, gdzie jestem teraz i - co wzrusza mnie zawsze, gdy o tym pomyślę - z Tymi, co teraz.


Niektórych drzwi nie da się do końca zamknąć, a za nimi schować tego, co uwiera, przeszkadza. Ale również to wszystko budowało i buduje nas, to, kim jesteśmy teraz.
Nie chcę dowiadywać się, co by było gdyby. Gdyby było inaczej.
Wolę nacieszać się każdą chwilą, dniem, który dostaję. Nie cofać się ani nie czekać.
Żyć od zaraz.
Jak mówił ŚP. ks. Kaczkowski - "Jest o wiele później, niż (nam) się wydaje".




























8 komentarzy:

  1. Ja też niczego bym nie zmieniała, "pomimo" :)) jak u Ciebie Aniu :)) piękne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Każdy z nas ma te swoje "pomimo", prawda?:) uściski!

      Usuń
  2. Jakbym o sobie czytała. Cytat na końcu zachęca do refleksji...
    Piękne zdjęcia :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo poruszyła mnie śmierć ks. Kaczkowskiego, za życia zdążył podzielić się wieloma refleksjami, takimi zupełnie oczywistymi, gdy się usłyszy... Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. :-) gdybym zmieniła to byłabym gdzie indziej z kimś indziej inna ja A ja lubię tak jak jest:-)
    Z chleba tą zupę wyjada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chleba żytniego żurek wyjada:) Wspomnienie Wielkanocnego śniadania. Polecam, pysznie się je:) W przyszłym roku muszę więcej takich "misek" kupić:)
      Ja też lubię taką Dorotkę jaka jest:)

      Usuń
  4. Zawsze wychodzę z założenia, że wszystko dzieje się w konkretnym celu, więc skoro było jak było znaczy tak miało być. Nie, nie zmieniłabym nic :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Tak miało widocznie być. Nasza przeszłość była po COŚ. Każdy jej fragment.
      Pozdrawiam:)

      Usuń